Strona głównaAktualności → Dzień Nowych Technologii w Edukacji

Dzień Nowych Technologii w Edukacji

21 marca 2019 r. Ministerstwo Edukacji Narodowej już po raz drugi zorganizowało Dzień Nowych Technologii w Edukacji. Ideą wydarzenia jest popularyzacja technologii informacyjno-komunikacyjnych wykorzystywanych w codziennej pracy z uczniami w szkole i poza szkołą.  Dzień Nowych Technologii w Edukacji jest objęty patronatem European Schoolnet. Adresatami przedsięwzięcia byli: przedszkolaki, uczniowie, nauczyciele szkół i placówek oświatowych, a także rodzice.
Nasza szkoła podobnie jak w roku ubiegłym przyłączyła się do inicjatywy MEN i nauczyciele zorganizowali ciekawe zajęcia dla swoich uczniów wykorzystując nowoczesne technologie: sprzęt, aplikacje, narzędzia. Uczniowie świętując pierwszy dzień wiosny brali udział w zajęciach:
• Roboty zwiastują wiosnę - zajęcia z robotami – lekcja informatyki (D.Ługowska)
• Wiosna nowych technologii – lekcja z ciekawymi aplikacjami. Lekcja informatyki (D.Ługowska)
• Zakodujmy wiosnę (D.Ługowska)
• Wiosenne potyczki – gry i zabawy dydaktyczne z wykorzystaniem nowych technologii.(D. Magnowska, E.Sadowska)
• Projekt edukacyjny “Gdzie ta wiosna TIK-a?” (E. Sadowska, P. Góźdź)
• “Wiosna na pulpicie” – projektowanie wiosennej tapety z wykorzystaniem programu Paint (E. Sadowska)
• Wirtualny spacer po radomskich szkołach średnich- wyszukujemy informacje na stronach internetowych szkół. (A. Łabęcka- Pasek)
• “Endlich Frühling! Wreszcie wiosna!”- ćwiczenia leksykalne z wykorzystaniem aplikacji learning apps. (A. Łabęcka – Pasek)
• Wiosna w Paint 3D (E. Fokt)
• Spring in England- ćwiczenia leksykalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Gry i zabawy edukacyjne przygotowane z pomocą platformy British Council Kids. (R. Gwozdowska – Rutka)
• Spring in England - ćwiczenia leksykalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Ćwiczenia doskonalące słownictwo przygotowane z pomocą platformy edukacyjnej British Council Teen. (R. Gwozdowska – Rutka)
• Spring in England - ćwiczenia leksykalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej oraz ćwiczeń z platformy edukacyjnej British Council.   (R. Gwozdowska – Rutka)
• “Zakodowana wiosna” - zajęcia z wykorzystaniem wirtualnej maty do kodowania EduSense (E. Sadowska, P. Góźdź)
• “Spring is coming” - ćwiczenia leksykalne z wykorzystaniem aplikacji learning apps oraz kahoot (E. Bracik)
• Lekcja matematyki z wykorzystaniem QRCode (A. Bąk)
• „Pierwsze oznaki wiosny” kodowanie w programie Pain (K. Tąder)

Uczniowie chętnie angażowali się w przygotowane dla nich zajęcia. Mimo, iż nowoczesne technologie stale goszczą na naszych lekcjach to tematyka wiosenna wzbudzała dodatkowe zadowolenie. Cieszy nas zaangażowanie uczniów i nauczycieli w tak ciekawe inicjatywy.