Strona główna → IT w PSP 15

IT w PSP 15

 

 

Rok szkolny 2019/2020


To ogólnopolski projekt grantowy, którego celem jest podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej oraz aktywizacja młodzieży uzdolnionej informatycznie. „Projekt CMI stanowi kompleksową koncepcję wzmocnienia polskiej edukacji informatycznej ukierunkowanej na kształcenia uzdolnionych uczniów przy zaangażowaniu najlepszych uczelni technicznych w kraju. Dzięki realizacji wskazanych celów projekt wzmocni u uczniów chęć rozwoju zainteresowań z zakresu algorytmiki i programowania, posłuży także upowszechnieniu idei konkursów informatycznych oraz wyłoni zespoły zdolne do podjęcia rywalizacji w zawodach informatycznych na poziomie krajowym oraz ogólnoświatowym….”(źródło: www.cmi.edu.pl)
Do tego projektu przystąpiła również nasza szkoła, dlatego też na naszych uczniów, którzy wykazują zainteresowania i uzdolnienia informatyczne, czekają niezwykle ciekawe zajęcia w nowym roku szkolnym. Udział w tych zajęciach pozwoli im rozwijać zaingerowania z zakresu nie tylko programowania, ale także algorytmiki. Inicjatywa ta zapewnia uczestnictwo w prestiżowym projekcie o zasięgu ogólnopolskim. To  możliwość stałego kontaktu ze społecznością renomowanych uczelni technicznych. Informacje o naborze do grup projektowych zostaną przekazane uczniom naszej szkoły już wkrótce. Zajęcia poprowadzi nauczyciel informatyki PSP 15 w Radomiu – Dorota Ługowska.

„AI Schools & Academy”

Miło nam poinformować, iż nasza szkoła została zgłoszona do uczestnictwa w Programie „AI Schools & Academy”. Zgłoszenie przez szkołę chęci udziału w programie pokazuje, jak bardzo istotne jest zwiększanie szans naszych uczniów na sukces w przyszłości, ale również pozwoli zainspirować nowymi technologiami całą społeczność szkoły. Udział w programie pozwoli rozbudzić i kontynuować wśród uczniów pasję do nauki i praktycznego wykorzystania sztucznej inteligencji. Już w nowym roku szkolnym 2019/2020 w naszej szkole odbywać się będą ciekawe zajęcia dodatkowe dla uczniów naszej szkoły dotyczące zastosowania i wykorzystania sztucznej inteligencji. Czekamy na nie z niecierpliwością. Nasze działania będziemy na bieżąco prezentować na szkolnej stronie internetowej

Rok szkolny 2018/2019

Spotkanie z technologią dla uczniów klas 3

Od września w nowym roku szkolnym obecni uczniowie klas trzecich będą uczniami klas czwartych, czyli będą najmłodszymi wśród starszych uczniów. Aby ułatwić im przejście w grono „starszaków” , nauczyciele, w porozumieniu z dyrekcją szkoły, zorganizowali dla dzieci zajęcia, które pozwoliły im zapoznać się z metodami pracy nauczycieli uczących w klasach starszych . Wykorzystano do tego nowoczesne technologie, które są nieodzownym elementem pracy w naszej szkole. Na tabletach, komputerach, za pomocą ciekawych aplikacji uczniowie realizowali zagadnienia z różnych przedmiotów. Dyktanda online czy zadania językowe na tabletach, zawody matematyczne na komputerach, język angielski czy język niemiecki na platformach edukacyjnych i z wykorzystaniem ciekawych aplikacji, programowanie robotów, budowanie w Minecraft, kodowanie na dywanie czy ożywianie rzeczywistości - to tylko niektóre z propozycji nauczycieli. W zajęciach uczestniczyli również rodzice, którzy poza tym, że mogli włączyć się do wspólnej zabawy, sami też zapoznali się z bardzo ciekawą  ofertą edukacyjną naszej szkoły. Dzieci mogły również poznać swoich przyszły nauczycieli w klasach starszych. Z uczniami klas 3 podczas tych zajęć pracowali nauczyciele: Małgorzata Dąbrowska i Edyta Fokt (język polski), Edyta Jadczak (matematyka), Renata Gwozdowska – Rutka (język angielski), Aneta Łabęcka – Pasek (język niemiecki), Dorota Ługowska (informatyka), Marek Cieślak (technika), Monika Dwojak (wychowanie fizyczne), Edyta Sadowska i Paulina Góźdź (edukacja wczesnoszkolna). Współprowadzącymi zajęcia byli także uczniowie klas 8. 

galeria>>

Digital Youth Forum!
W tym roku impreza trwała aż 3 dni! DYF to konferencja i warsztaty dla młodzieży poświęcone  kreatywnemu i bezpiecznemu wykorzystywaniu nowych technologii. 23 maja w Centrum Nauki Kopernik odbyła się konferencja Digital Youth Forum dla ponad 420 młodych ludzi. Podczas trzech 90-minutowych sesji młodzi i dorośli twórcy treści, działacze, innowatorzy oraz artyści, podzielili się swoimi historiami, wiedzą i pasjami. Uczniowie, którzy nie mogli jechać do Warszawy na to wydarzenie w tym dniu,  również mogli w nim uczestniczyć poprzez organizację DYF w swojej szkole. Takie wydarzenie właśnie zostało zzaplanowane w Publicznej Szkole Podstawowej nr 15 w Radomiu. Za pośrednictwem transmisji online mogliśmy uczestniczyć w 90 minutowej sesji, która odbywała się w Warszawie. Transmisję poprzedziło spotkanie z absolwentem Technikum Informatycznego w ZST w Radomiu, który był współtwórcą projektu Akademia Minecraft oraz autorem aplikacji mobilnej  obsługującej ogólnopolską konferencję. Dominik Szpilski opowiadał młodszym kolegom o swojej pasji, doświadczeniach oraz spostrzeżeniach, jakie miał podczas realizacji swoich projektów. Opowiadał, jak ważny jest świadomy wybór dalszej drogi edukacyjnej oraz jak wykorzystywać nowoczesne technologie, aby być kreatywnym, innowacyjnym i świadomym użytkownikiem nowoczesnych narzędzi. Nasza inicjatywa przeprowadzenia w szkole DYF została zgłoszona organizatorom akcji. Znaleźliśmy się w gronie 150 szkół, które zostały obdarowane materiały promującymi akcję oraz zestawem pomarańczowych sznurówek, które zostały przekazane uczniom, aby mogli pokazać, ze #jestnaswięcej za lepszym Internetem. W wydarzeniu wzięli udział uczniowie klas: 8b, 8c, 7c i 7b. Organizatorami akcji byli wychowawcy najstarszych klas: Aneta Łabęcka – Pasek, Dorota Ługowska i Monika Dwojak.
Galeria>>

Roboty do roboty
 W XXI wieku nowoczesne technologie to element naszego codziennego życia. Nauka programowania na stałe wpisała się w edukację dzieci. Wiadomo również, że najlepsza forma nauki to zabawa. Właśnie w takiej formie uczniowie klas starszych PSP 15 wprowadzani byli w tajniki programowania robotów. Szkoła dysponuje zestawem robotów CodeyRocky, które skradły serca uczniów. Te „sympatyczne” roboty otworzyły przed uczniami nowe możliwości. Na lekcjach informatyki programowaliśmy roboty, które wykonywały zakodowane wcześniej czynności. Organizowaliśmy na lekcjach wyścigi robotów, tańce z robotami oraz prezentowanie elementów graficznych za pomocą robota. Kodowanie nie wydaje się już takie straszne. Przed nami kolejne takie lekcje. Zapraszamy do galerii zdjęć.

Galeria>>

Matematyczne spotkania z technologią
„Matematyczne spotkania z technologią” - pod takim hasłem odbył się w naszej szkole cykl spotkań dla uczniów trzecich klas. Jak wiemy, rok 2019 został ogłoszony rokiem matematyki, a nasza szkoła stale rozwija się w dziedzinie nowoczesnych technologii, stąd właśnie pomysł na takie zajęć. Matematyka to królowa nauk, a nowoczesne technologie towarzyszą nam na co dzień, dlatego wszystkie zadania matematyczne rozwiązywane były z wykorzystaniem tabletów, tablicy interaktywnej czy robotów. Za pomocą ciekawych aplikacji i rozwiązań uczniowie trzecich klas sprawdzali i doskonalili swoją wiedzę matematyczną. Dobra zabawa połączona z nauką sprawdziły się kolejny raz! Praca w zespołach sprawiła dzieciom wiele radości. Nad poprawnością działań uczniów czuwali nauczyciele – członkowie Szkolnego Zespołu IT: Edyta Sadowska, Edyta Małek, Kinga Tąder, Edyta Jadczak, Edyta Fokt, Paulina Góźdź, Katarzyna Łukomska, Dorota Ługowska. Zarówno uczniowie jak i nauczyciele bawili się doskonale. Zapraszamy do galerii zdjęć z „Matematycznych spotkań z technologią”. Dziękujemy wychowawcą klas trzecich za miłe przyjęcie i współpracę.

galeria>>

Dzień Nowych Technologii w Edukacji 

21 marca 2019 r. Ministerstwo Edukacji Narodowej już po raz drugi zorganizowało Dzień Nowych Technologii w Edukacji. Ideą wydarzenia jest popularyzacja technologii informacyjno-komunikacyjnych wykorzystywanych w codziennej pracy z uczniami w szkole i poza szkołą.  Dzień Nowych Technologii w Edukacji jest objęty patronatem European Schoolnet. Adresatami przedsięwzięcia byli: przedszkolaki, uczniowie, nauczyciele szkół i placówek oświatowych, a także rodzice.

Nasza szkoła podobnie jak w roku ubiegłym przyłączyła się do inicjatywy MEN i nauczyciele zorganizowali ciekawe zajęcia dla swoich uczniów wykorzystując nowoczesne technologie: sprzęt, aplikacje, narzędzia. Uczniowie świętując pierwszy dzień wiosny brali udział w zajęciach:
Roboty zwiastują wiosnę - zajęcia z robotami – lekcja informatyki (D.Ługowska)
Wiosna nowych technologii – lekcja z ciekawymi aplikacjami. Lekcja informatyki (D.Ługowska)
Zakodujmy wiosnę (D.Ługowska)
Wiosenne potyczki – gry i zabawy dydaktyczne z wykorzystaniem nowych technologii.(D. Magnowska, E.Sadowska)
Projekt edukacyjny “Gdzie ta wiosna TIK-a?” (E. Sadowska, P. Góźdź)
“Wiosna na pulpicie” – projektowanie wiosennej tapety z wykorzystaniem programu Paint (E. Sadowska)
Wirtualny spacer po radomskich szkołach średnich- wyszukujemy informacje na stronach internetowych szkół. (A. Łabęcka- Pasek)
“Endlich Frühling! Wreszcie wiosna!”- ćwiczenia leksykalne z wykorzystaniem aplikacji learning apps. (A. Łabęcka – Pasek)
Wiosna w Paint 3D (E. Fokt)
Spring in England- ćwiczenia leksykalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Gry i zabawy edukacyjne przygotowane z pomocą platformy British Council Kids. (R. Gwozdowska – Rutka)
Spring in England - ćwiczenia leksykalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Ćwiczenia doskonalące słownictwo przygotowane z pomocą platformy edukacyjnej British Council Teen. (R. Gwozdowska – Rutka)
• Spring in England - ćwiczenia leksykalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej oraz ćwiczeń z platformy edukacyjnej British Council.   (R. Gwozdowska – Rutka)
“Zakodowana wiosna” - zajęcia z wykorzystaniem wirtualnej maty do kodowania EduSense (E. Sadowska, P. Góźdź)
“Spring is coming” - ćwiczenia leksykalne z wykorzystaniem aplikacji learning apps oraz kahoot (E. Bracik)
Lekcja matematyki z wykorzystaniem QRCode (A. Bąk)
„Pierwsze oznaki wiosny” kodowanie w programie Pain (K. Tąder)
Uczniowie chętnie angażowali się w przygotowane dla nich zajęcia. Mimo, iż nowoczesne technologie stale goszczą na naszych lekcjach to tematyka wiosenna wzbudzała dodatkowe zadowolenie. Cieszy nas zaangażowanie uczniów i nauczycieli w tak ciekawe inicjatywy.

Sukces w Międzyszkolnym Konkursie DBI 2019
Za nami kolejna edycja Międzyszkolnego Konkursu z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu. Organizatorem konkursu jest Publiczna Szkoła Podstawowa nr 19 w Radomiu. W tym roku konkurs odbywał się pod hasłem „Działajmy razem”. Uczniowie wykonywali prace w dwóch kategoriach: praca plastyczna i praca wykonana w programie graficznym Paint.
Do konkursu przystąpiło 52 uczestników z 9 szkół radomskich: PSP 1, PSP 4, PSP 7, PSP 9, PSP 15, PSP 18, PSP 19 ,PSP 20, PSP 28.  Organizatorzy konkursu stwierdzili „Prace plastyczne oraz komputerowe była  ciekawe, cechowała ich różnorodność i pomysłowość wykonania.  Nawiązywały  one do problematyki bezpieczeństwa online oraz promocji pozytywnego wykorzystywania Internetu.”
Szkolna komisja konkursowa wybrała po trzy  najciekawsze prace z każdej kategorii oraz wyróżnienia.
W kategorii praca graficzna laureatką pierwszego miejsca została uczennica klasy 7a PSP 15 Kinga Mrozek. Kinga interesuje się grafiką komputerową, a jej prace są nagradzane na różnorodnych konkursach, w których reprezentuje naszą szkołę. Opiekunem Kingi jest nauczyciel informatyki Dorota Ługowska. Gratulujemy Kindze kolejnego sukcesu!!!


Dzieci uczą nauczycieli
Tradycją naszej szkoły stało się prezentowanie swoich umiejętności przez naszych uczniów, którzy wcielają się czasem w role nauczycieli. Uczniowie uczęszczający na zajęcia koła informatycznego uczyli już młodszych kolegów, a teraz zamienili się miejscami ze swoimi nauczycielami. W roli uczniów wystąpili nauczyciele, a nauczycielami byli uczniowie. Podczas zajęć zaprezentowane zostały możliwości gry Minecraft Education Edition. Nauczyciele uczestniczący w zajęciach zostali poznali tajniki tej popularnej gry. Mieli za zadane wykorzystać swoją wyobraźnią i kreatywność w Minecraft. To niezwykle ciekawe doświadczenie, zarówno  dla dzieci jak i dla nauczycieli. Prowadzący zajęcia uczniowie służyli wsparciem i pomocą w każdej trudniejszej sytuacji. Wspaniale zaprezentowali się w roli nauczycieli.

 

 

Spotkanie dla uczennic.

Spotkanie dla dziewczynek  - Czy dziewczynki mogą programować i kształcić się w kierunkach technicznych?
W ramach dzielenia się wiedzą do naszej szkoły zaproszone zostały uczennice klasy informatycznej Zespołu Szkół Technicznych wraz z wychowawcą Panią Barbarą Głuch, nauczycielem przedmiotów zawodowych. Marta i Dominika to uczennice klasy drugiej ZST, które brały udział w projekcie firmy Microsoft, pierwszym na świecie Alice Envisions the Future - Girls in STEM A.I. Bootcamp, który odbył się w Atenach w sierpniu 2018. Uczennice dzieliły się swoimi doświadczeniami i zachęcały dziewczynki uczestniczące w spotkaniu do nauki informatyki, programowania i przedmiotów ścisłych. Uczennice, ich wychowawczyni i nauczyciel informatyki uczący w naszej szkole Dorota Ługowska były dobrym przykładem dla naszych uczennic, że dziewczynki również mogą kształcić się w kierunkach technicznych. Dodatkowo dużym atutem tego spotkania było to, iż Dominika i Marta to absolwentki Publicznej Szkoły Podstawowej nr 15 w Radomiu. W spotkaniu uczestniczyły uczennice klas ósmych i klasy szóstej, które realizują na lekcjach zajęć komputerowych program innowacyjny „Kodowanie? Nigdy nie było takie proste jak teraz”. Kolejne takie spotkanie już wkrótce
galeria>>

Zajęcia „Dzieci uczą dzieci”

Już kolejny raz w naszej szkole odbyły się zajęcia z cyklu „Dzieci uczą dzieci”. Uczniowie z klasy 6a uczęszczający na zajęcia koła informatycznego przygotowali i poprowadzili zajęcia dla swoich młodszych kolegów z klasy 1b. Na zajęciach omówili i zaprezentowali walory gry Minecraft Education Edition. Przeprowadzili zaplanowane ćwiczenia i tym samym zachęcili „pierwszaki” do dalszej nauki w tej popularnej aplikacji. Podczas zajęć ogłosili również konkurs na najładniejszą budowlę w wykonaną w Minecraft. Na najlepsze prace czekały nagrody. Na koniec uczniowie otrzymali kolorowanki z bohaterami gry Minecraft. Nad zajęciami czuwały panie: Dorota Ługowska i Edyta Sadowska. Kolejne zajęcia już w drugim semestrze. Zapraszamy do galerii.
galeria>>

PSP 15 laureatem Konkursu Ministerstwa Cyfryzacji.

Jesteśmy bardzo dumni, a zarazem miło jest nam pochwalić się otrzymaną niedawno informacją, iż nasza szkoła została laureatem konkursu Ministerstwa Cyfryzacji, ogłoszonego w ramach tegorocznego Europejskiego Tygodnia Kodowania.

Nasze inicjatywy w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania zgłoszone przez nauczycieli: Dorotę Ługowską i Edytę Sadowską były jednymi z 1000 pierwszych wydarzeń zarejestrowanych w tym roku. W dniach od 6 do 21 października zorganizowano w Polsce niemal 5300 wydarzeń związanych z tym ważnym wydarzeniem. Był to najlepszy wynik w historii tej akcji w naszym kraju. Przez ostatnich kilka lat społeczność naszej szkoły bierze czynny udział w Europejskim Tygodniu Kodowania. Kodują młodsi i starsi uczniowie. Nauczyciele naszej szkoły zachęcają do kodowania nie tylko na lekcjach informatyki, ale również na zajęciach dodatkowych i w bibliotece szkolnej. To inicjatywa, która na stałe wpisała się w nasz szkolny kalendarz. Cieszy nas podziękowanie Ministerstwa Cyfryzacji zawierające wiele ciepłych słów pod naszym adresem. Otrzymaliśmy także wspaniałą nagrodę: grę Cody Roby, która trafiła już w ręce uczniów naszej szkoły. Aby skorzystać z naszej nagrody, na pewno nie będziemy czekać do kolejnego Tygodnia Kodowania.

 

Lekcja z wykorzystaniem Skype

W dniach 13-14 listopada 2018 r. odbyła się inicjatywa Microsoft Skype-a-Thon. To maraton lekcji na Skype. W tym czasie na całym świecie odbywały się ciekawe spotkania, lekcje i wydarzenia z wykorzystaniem komunikatora Skype. Również nasi uczniowie wzięli udział w tym niecodziennym wydarzeniu.  Uczniowie klasy 4a, wraz ze swoim nauczycielem informatyki, połączyli się za pomocą Skype z uczniami klasy 2b Zespołu Szkół Technicznych w Radomiu. Pod opieką wychowawcy pani Barbary Głuch młodzież uczęszczająca do  technikum informatycznego opowiedziała młodszym koleżankom i kolegom o nauce w swojej szkole. Uczennice tej klasy - Dominika i Marta podzieliły się również wrażeniami z udziału w międzynarodowym Bootcampie w Atenach, organizowanym przez Microsoft, w którym brały udział jako przedstawicielki szkoły i Radomia. Pokazały prezentację i opowiedziały o nauce programowania. Byliśmy z nich bardzo dumni, gdyż Dominika i Marta są absolwentkami Publicznej Szkoły Podstawowej nr 15 w Radomiu. Taka forma lekcji bardzo podobała się naszym uczniom. W przyszłości na pewno wykorzystamy to narzędzie do pracy podczas lekcji różnych przedmiotów.


 

 

 

 

 

 

 

CodeWeek

Znalezione obrazy dla zapytania code week

W tym roku szkolnym Europejski Tydzień Kodowania odbywał się w dniach 6-22.2018r. Nasi uczniowie wraz z nauczycielami czynnie włączyli się do tej akcji. W tym czasie na lekcjach informatyki, zajęciach dodatkowych, a nawet w szkolnej bibliotece nasi uczniowie kodowali pod opieką swoich nauczycieli. Cieszy nas aktywność w zakresie kodowania. Brawo!!!

Galeria>>

"Wieczór z technologią"

W poniedziałkowy wieczór w murach naszej szkoły zebrali się uczniowie klas czwartych, aby uczestniczyć w spotkaniu pt. „Wieczór z technologią”. W tym roku szkolnym wieczór z technologią połączony został z literaturą i nauką języków obcych. Spotkanie rozpoczęło się od powitania i przedstawienie nowości literackich w naszej szkolnej bibliotece. Nauczyciele czytali z „nietypowych książek”, którymi były tablety, fragmenty utworów, a uczniowie mieli za zadanie odgadywać tytuły tych książek. Nie było to trudne zadanie dla naszych czwartoklasistów. Następnie dzieci zostały podzielone na zespoły. Numer zespołu został zakodowany w qrcod i musieli najpierw odkodować wylosowany obrazek, aby poznać swój przydział w zespole. Każdy zespół pracował na przygotowanych przez poszczególnych nauczycieli stacjach. Po upływie 10 minut uczniowie zamieniali się miejscami. Na kolejnych stacjach uczniowie mogli budować w Minecraft, rozwiązywać zadania z języka angielskiego na laptopach, na tabletach mieli do dyspozycji zadania ortograficzne i językowe, kodowali z grą Scottie Go, ożywiali obrazki za pomocą ipada oraz „kodowali na dywanie”. Wszystkie stacje bardzo podobały się uczniom. Byli zaskoczeni tym, co przygotowali dla nich nauczyciele. Na koniec spotkania wszyscy uczestnicy otrzymali słodką niespodziankę i odtańczyli wspólnie wesoły taniec.
Serdeczne podziękowania dla nauczycieli ze Szkolonego Zespołu IT za przygotowanie spotkania dla naszych czwartoklasistów: Edyta Sadowska, Edyta Fokt, Edyta Małek, Kinga Tąder, Renata Gwozdowska-Rutka, Paulina Góźdź, Edyta Jadczak, Małgorzata Basa, Katarzyna Łukomska oraz Joanna Kupidura – nauczyciel bibliotekarz. Zapraszamy do szkolnej galerii.
galeria>>
Dorota Ługowska

"TIK i MATEMATYKA"

Program „TIK i MATEMATYKA” przewidziany jest do realizacji w ramach dodatkowych zajęć edukacyjnych w roku szkolnym 2018/2019. Adresatami innowacji są uczniowie klasy pierwszej „b” Publicznej Szkoły Podstawowej nr 15 im. Władysława Syrokomli w Radomiu.
Program jest opracowany w oparciu o treści zawarte w Programie wychowawczo-profilaktycznym szkoły, obejmuje treści nauczania z zakresu edukacji matematycznej i informatycznej i jest spójny z założeniami podstawy programowej kształcenia ogólnego dla I etapu edukacji, w której czytamy m.in., iż „szkoła ma stwarzać uczniom warunki do nabywania wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązywania problemów z wykorzystaniem metod i technik wywodzących się z informatyki, w tym logicznego i algorytmicznego myślenia, programowania, posługiwania się aplikacjami komputerowymi, wyszukiwania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł, posługiwania się komputerem i podstawowymi urządzeniami cyfrowymi oraz stosowania tych umiejętności na zajęciach z różnych przedmiotów m.in. do pracy nad tekstem, wykonywania obliczeń, przetwarzania informacji i jej prezentacji w różnych postaciach”.
Autor: mgr Edyta Sadowska

Nasi nauczyciele w światowym gronie innowacyjnych nauczycieli

Nauczyciele Publicznej Szkoły Podstawowej nr 15 w Radomiu: Dorota Ługowska, Edyta Fokt, Edyta Sadowska, Edyta Małek, Kinga Tąder, Justyna Snarska i Paulina Góźdź znaleźli się na liście innowacyjnych edukatorów firmy Microsoft (MIE) i  dołączyli do ponad 7600 nauczycieli w programie MIE Expert na całym świecie. Każdego roku firma Microsoft wybiera innowacyjnych nauczycieli, którzy dzielą się pomysłami, wypróbowują nowe podejścia i uczą się od siebie nawzajem jako globalna społeczność poświęcona poprawie wyników uczniów za pomocą technologii.

Jako eksperci MIE nauczyciele budują swoją zdolność do wykorzystywania technologii zarówno w klasie jak i w programie nauczania. Mają ogromny udział w zakresie integracji technologii w pedagogiczny sposób. Biorą udział w  konferencjach, wydarzeniach i szkoleniach dotyczących sposobu, w jaki technologie Microsoft mogą poprawić proces uczenia się.
"Eksperci Microsoft Innovative Educator są inspirującymi  edukatorów stosujących nowe sposoby nauczania i uczenia się w swoich klasach, które motywują uczniów i pozwalają im osiągnąć więcej" - powiedział Anthony Salcito, wiceprezes ds. Edukacji międzynarodowej w firmie Microsoft.
"Świętujemy i wspieramy pracę, którą wykonują każdego dnia!". MIEE to społeczność, gdzie można się uczyć i rozwijać zawodowo, wymieniać pomysły i uczyć się od innych, nawiązywać kontakty globalne i zdobywać uznanie.
Jesteśmy dumni z naszych nauczycieli.

Rok szkolny 2017/2018

Akademia Minecraft

Nawet najmłodsze dzieci znają popularną grę Minecraft. Popularność tej gry sprawiła, że znalazła ona zastosowanie również w edukacji. Nasi uczniowie brali udział w zajęciach w ramach Akademii Minecraft. Jest to inicjatywa uczniów Zespołu Szkół Technicznych, którzy pod opieką nauczyciela przygotowali bardzo ciekawe zajęcia w Minecraft dla swoich młodszych kolegów ze szkół podstawowych. W naszej szkole brali w nich udział uczniowie z klas: 3c, 3a, 4b i 7a. Wykorzystując grę Minecraft, dzieci uczyły się między innymi: języka angielskiego, matematyki czy programowania.  Z ogromnym zaangażowaniem wykonywali stawiane przed nimi zadania. Pani dyrektor szkoły Małgorzata Suligowska gościła z podziwem obserwowała postępy swoich uczniów. Podczas tych niecodziennych zajęć gościliśmy również panią Agatę Kapicę z firmy Microsoft, która także nie kryła swojego podziwu dla tej ciekawej inicjatywy.
Serdecznie dziękujemy uczniom ZST Technikum Informatycznego za ciekawie poprowadzone zajęcia. Mamy nadzieję na udział w kolejnych lekcjach już w nowym roku szkolnym.

Galeria>>

Dzień Nowych Technologii w Edukacji

    Dzień Nowych Technologii w Edukacji to inicjatywa Ministerstwa Edukacji Narodowej. 21 marca to nie tylko pierwszy dzień kalendarzowej wiosny, ale również dzień, w którym szkoły i placówki oświatowe zachęcają swoich uczniów oraz ich rodziców, aby brali udział w bezpłatnych i ogólnodostępnych pokazach dotyczących nowoczesnych technologii, np.: zajęciach warsztatowych, prezentacjach multimedialnych, grach, zabawach, projekcjach filmów, spotkaniach oraz pokazowych lekcjach, które mogą być wsparciem w nauce.
    W Publicznej Szkole Podstawowej nr 15 w Radomiu 21 marca obchodziliśmy Dzień Nowych Technologii w Edukacji. W związku z tym w naszej szkole odbyło się wiele działań propagujących wykorzystanie nowoczesnych technologii. Na co dzień podczas zajęć nauczyciele pracujący w PSP 15 chętnie wykorzystują nowoczesne rozwiązania, które są wsparciem w nauce – prezentacje, pokazy, projekcje filmów, ćwiczenia interaktywne, wszystko po to, by nauka stała się przyjemnością, a nudne zajęcia odeszły w zapomnienie.
     21 marca również tak było. Przykładem może być lekcja z e-podręcznikiem „ Wiosenne potyczki” w klasie III a, którą poprowadziła pani Dorota Magnowska. Tego dnia, odbyły się także warsztaty dla uczniów i ich rodzin, tak by w obchody zaangażować również rodziców. Warsztaty poprowadziły nauczycielki: Edyta Sadowska – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, Edyta Fokt – nauczyciel języka polskiego i Dorota Ługowska – nauczyciel informatyki. Na zajęcia stawili się uczniowie klasy 3c wraz ze swoimi bliskimi. Byli nie tylko rodzice, ale również babcia czy rodzeństwo. Tematyka warsztatów dotyczyła nadchodzącej wiosny. Zajęcia rozpoczęły się wspólnym tańcem. Na ekranie wyświetlony został układ taneczny, który musiał być odwzorowany przez uczestników zajęć. Zarówno dzieci, jak i ich bliscy bawili się doskonale. Panie nauczycielki również przyłączyły się do wesołej zabawy. Kolejne ćwiczenia prowadzone były z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Wykreślanki, puzzle i łamigłówki wprowadzały uczestników w wiosenną atmosferę. Aby sprawdzić  wiedzę przeprowadzono interaktywny test z wykorzystaniem aplikacji kahoot i tabletów, które w kolejnym etapie zajęć stały się również czytnikami qr code. Każdy kod miał zaszyfrowaną nazwę związaną z wiosną. Ze względu na zaangażowanie naszych nauczycieli w naukę kodowania również na zajęciach pojawiły się takie zadania. W zespołach dzieci wraz z rodzinami  kodowali obrazy dotyczące pierwszych oznak wiosny. Do dyspozycji uczestników były również laptopy. Można było wykonać własny rysunek przedstawiający wiosnę w programie Paint 3D. Na zakończenie zajęć wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy.
    Tego dnia nie tylko na zajęciach, wykorzystywane były nowoczesne technologie. Podczas przerw śródlekcyjnych młodsi uczniowie tańczyli na szkolnym korytarzu wykorzystując zasoby „Just dance”, natomiast starsi, aktywnie spędzali czas z konsolą xbox z kinect. Zorganizowany został również kącik selfie, w którym uczniowie i nauczyciele tabletami robili pamiątkowe, wiosenne zdjęcia. Kącikiem opiekowała się pani Kinga Tąder.
To był naprawdę piękny, wiosenny, a zarazem technologiczny dzień w naszej szkole.
Galeria>>

Nauka programowania w Minecraft

W mury Publicznej Szkoły Podstawowej nr 15 w Radomiu zawitali ponownie uczniowie Zespołu Szkół Technicznych. To grupa entuzjastów programowania i Minecrafta. Zadaniem starszych uczniów było wprowadzenie swoich młodszych kolegów w świat programowania z wykorzystaniem popularnej gry Minecraft. To właśnie młodzież z ZST wcieliła się w rolę nauczycieli i poprowadziła niezwykle pasjonujące zajęcia. Nie było to pierwsze spotkanie, dlatego znając już możliwości dzieci z PSP 15, starsi koledzy skupili się typowo na zagadnieniach związanych z programowaniem. Przygotowane wcześniej przez uczniów ZST scenariusze, mapy i założenia zostały w pełni zrealizowane podczas zajęć. Zauważalne było również ogromne zaangażowanie i pasja, z jaką pracowały dzieci z PSP 15. Stawiane przed nimi zadania czasem okazywały się bardzo łatwe, a czasem przysparzały niewielkich problemów. Pod okiem starszych kolegów problemy te były szybko rozwiązywane. Pani Dyrektor PSP 15 Małgorzata Suligowska z zaciekawieniem obserwowała, jak radzą sobie jej uczniowie w dziedzinie programowania. Młodsi i starsi uczniowie bawili się doskonale, świadczy o tym chęć udziału w kolejnych zajęciach obydwu grup uczniów. Nad realizacją zajęć czuwali nauczyciele: ZST pan Artur Rudnicki i PSP 15 pani Dorota Ługowska.

galeria>>

Modelowa szkoła Microsoft
Do sieci Szkół w Chmurze Microsoft należy ponad sześćdziesiąt placówek w Polsce. Szkoły te starają się o wpisanie na światową listę innowacyjnych szkół Microsoft Showcase School. Nasza szkoła jako jedna z sześciu w Polsce znajduje się na globalnej liście Microsoft Showcase School. Te sześć polskich szkół zostało wskazanych przez firmę Microsoft jako centra kompetencyjne na światową skalę. Tytuł „Modelowej szkoły” w obecnym roku szkolny 2017/2018 otrzymały dwie radomskie szkoły: Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 im. Władysława Syrokomli i Zespół Szkół Technicznych. Jesteśmy bardzo dumni z tak zaszczytnego tytułu. Cieszymy iż znaleźliśmy się w tak wspaniałym gronie szkół.
Więcej informacji na ten temat można było przeczytać ostatnio w mediach. Zapraszamy na stronę: http://www.radom24.pl/artykul/czytaj/35262 

Ogólnopolski program "Uczymy dzieci programować"   

W lutym nauczyciele naszej szkoły przystąpili do ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Uczymy dzieci programować”. Chcemy pokazać dzieciom, że programowania można uczyć odpowiedzialnie, wplatając go do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści. Można programować na edukacji matematycznej, artystycznej, językowej czy artystycznej.
    Głównym celem programu jest świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów programowania i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji.
    Uczenie programowania to rozwijanie uniwersalnych kompetencji, kształtowanie umiejętności logicznego, algorytmicznego myślenia, pracy zespołowej, szukania kompromisów, rozwijanie kreatywności, oswajanie z nowoczesnymi technologiami.     Wszystkie te założenia mamy zamiar realizować poprzez różnorodne ćwiczenia i zabawy związane z TIK.
 

"Kodowanie na dywanie" - dzieci uczą dzieci

Tuż po feriach, pod czujnym okiem pań: Edyty Sadowskiej i Doroty Ługowskiej, odbyły się w naszej szkole kolejne zajęcia z cyklu "Dzieci dzieciom". Tym razem w rolę nauczycieli wcielili się uczniowie z klasy IIIc, którzy w ramach koła "Programujemy z klasą" zaprezentowali starszym kolegom zabawy z wykorzystaniem maty do kodowania. Uczniowie klasy V początkowo byli zdziwieni tym, że można programować bez użycia komputera, tabletu czy smartfona. Bardzo szybko jednak podjęli proponowaną przez maluchy aktywność i „wprogramowali” się w nietypowe „dywanowe" zabawy . Gra ściganka, konkurs na najwyższą wieżę (zbudowaną ze 100 kolorowych kubeczków!), zakodowane obrazki.... to elementy, które podczas zajęć zwyciężyły z komputerem!!! Po przeprowadzonych zajęciach śmiało możemy powiedzieć, że kodowanie na dywanie nie jest nudne! Sami zobaczcie. Zapraszamy do galerii zdjęć

galeria>>

„Młodzież uczy dzieci programować w Minecraft” pod takim hasłem w Publicznej Szkole Podstawowej nr 15 w Radomiu odbyły się zajęcia, podczas których uczniowie Zespołu Szkół Technicznych uczyli uczniów PSP 15 kodowania w aplikacji Minecraft: Education Edition. Młodzież z ZST to uczniowie 3 klasy technikum informatycznego, natomiast uczniowie PSP 15 to dzieci uczęszczające na zajęcia koła informatycznego. Takie zajęcia są nowym doświadczeniem zarówno dla tych starszych jak i młodszych uczniów. Lekcję poprzedziły przygotowania. Uczniowie ZST pod okiem swojego nauczyciela Artura Rudnickiego opracowali materiały oraz scenariusze i gotowi wcielić się w role nauczycieli stawili się w PSP 15. Uczniowie naszej szkoły z dużym zaciekawieniem czekali na te zajęcia i bardzo chętnie przystąpili do pracy. Minecraft: Education Edition stwarza duże możliwości w zakresie edukacji, jest narzędziem pozwalającym na  innowacyjny i kreatywny sposób przeprowadzenia zajęć.  Wszystkie te walory programu mogliśmy zaobserwować podczas zajęć. Rozwijanie wyobraźni, widzenia przestrzennego czy kreatywności zostało połączone z koniecznością rozwiązywania stawianych zadań, nauką języka angielskiego czy matematyką.  Starsi uczniowie wystąpili w roli nauczycieli i sądząc po opiniach młodszych kolegów, doskonale wywiązali się ze swojego zadania. Nad prawidłowym przebiegiem i przeprowadzeniem zajęć czuwali nauczyciele: Dorota Ługowska (PSP 15) i Artur Rudnicki (ZST).

galeria>>

„PROGRAMUJEMY Z KLASĄ”
W roku szkolnym 2017/2018 uczniowie jednej z klas trzecich realizują założenia koła komputerowego „Programujemy z klasą”. Na zajęciach dzieci uczą się kodowania w języku Scratch na komputerach i na tabletach, ale również… na dywanie. Próbują tworzyć animacje, interaktywne historyjki i gry, kodować ilustracje. Przy wykorzystaniu maty do kodowania oraz wielu atrakcyjnych środków dydaktycznych rozwijają myślenie algorytmiczne czy planowanie procesów pozwalających wykorzystywać nowe technologie w różnych dziedzinach życia, pogłębią ich umiejętności w zakresie praktycznego posługiwania się komputerem (w szkole, w domu, w pracy). Uczniowie doskonalą umiejętność analizy własnej pracy, logicznego i twórczego myślenia.

Uczniowie na niezwykłych zajęciach z robotyki.
Uczniowie klas piątych podczas zajęć komputerowych realizują program innowacyjny „Kodowanie? Nigdy nie było takie proste jak teraz”. Wychodząc naprzeciw zainteresowaniom uczniów oraz założeniom programu innowacyjnego, klasa 5a wraz z nauczycielem p. Dorotą Ługowską wzięła udział w zajęciach z robotyki. Zajęcia odbywały się w Młodzieżowym Domu Kultury w Radomiu. Pod okiem instruktorów uczniowie składali roboty, tworzyli programy oraz sterowali robotami. Praca w zespołach okazała się bardzo owocna. Pod ogromnym wrażeniem zaangażowania i umiejętności naszych uczniów byli prowadzący zajęcia instruktorzy, którzy na koniec pochwalili naszych uczniów. Spotkanie przebiegło w miłej atmosferze i cieszyło się z dużym zainteresowaniem dzieci.
galeria>>

Hour of code – godzina kodowania
Uczniowie naszej szkoły bardzo chętnie biorą udział w akcjach mających na celu propagowanie kodowania. Kolejną akcją, w której braliśmy udział, była ogólnoświatowa akcja nauki kodowania „Godzina kodowania”. Na całym świecie dzieci, młodzież i dorośli kodowali. U nas kodowali młodsi i starsi uczniowie podczas zajęć komputerowych i informatyki pod czujnym okiem swoich nauczycieli. Cieszymy się, że jesteśmy częścią globalnej społeczności rozwijającej swoje pasje związane z nauką programowania.
galeria>>

Wyróżnienie w CodeWeek.

Niedawno braliśmy udział w akcji Europejski Tydzień Kodowania. To nasz kolejny udział w tym wydarzeniu. Wszystkich uczestniczących w tej akcji jednoczy jedno: chęć nauki kodowania. Za naszą pasję i zaangażowanie za udział w tegorocznej akcji zostaliśmy wyróżnieni. Znaleźliśmy się w tysiącu pierwszych inicjatyw w ramach Code Week. Otrzymaliśmy podziękowanie i zostaliśmy wyróżnieni specjalnie przygotowaną grą karcianą do nauki programowania Cody Roby. Z pewnością wykorzystamy tę nagrodę do dalszej nauki kodowania. Zapraszamy na relacje z naszych zajęć z Cody Roboty. Wkrótce na naszej szkolnej stronie pojawią się ciekawe zdjęcia i opis naszych działań.


Dzieci uczą nauczycieli

W naszej szkole odbyły się niedawno ciekawe zajęcia. Zajęcia te były jednak inne niż zwykle, gdyż to uczniowie  wcielili się w role nauczycieli, a pedagodzy byli w tym dniu uczniami. Dzieci uczęszczające na zajęcia koła informatycznego klas starszych (5a i 6c) zaprosiły swoich nauczycieli na zajęcia nauki kodowania z grą planszową Scottie Go! W tej niezwykle ciekawej lekcji wzięli udział nauczyciele chętni do nauki, ale zarazem pełni obaw, czy podołają stawianym wyzwaniom. Uczniom również towarzyszyła lekka trema i chęć pozytywnego pokazania się w roli nauczycieli.
Wszyscy pracowaliśmy w zespołach, w których uczniowie objaśniali zasady gry swoim podopiecznym i wspólnie z nimi rozwiązywali zadania, jakie miał rozwiązać bohater gry Scottie. Nauce towarzyszyła dobra zabawa. Wszyscy byli zadowoleni z przeprowadzonych zajęć,  a opiekun uczniów Dorota Ługowska bardzo dumna ze swoich podopiecznych. Przed nami wkrótce kolejne zajęcia prowadzone przez dzieci z zakresu nauki kodowania.
galeria>>

Uczestnictwo w ogólnopolskim projekcie Sieciaki.pl
Dbając o bezpieczeństwo dzieci w Internecie, od roku szkolnego 2016/2017 realizujemy założenia ogólnopolskiego projektu Sieciaki.pl, organizowanego przez Fundację „Dajemy dzieciom siłę”, pod honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka pana Marka Michalaka.
Głównym celem projektu jest edukacja najmłodszych Internautów w zakresie bezpiecznego korzystania z sieci. W ramach projektu wspólnie z uczniami realizujemy kolejne misje pod hasłem „Bezpieczny Internet”, poruszające kwestie prywatności, cyberprzemocy, niebezpiecznych treści, zakupów on-line czy nadużywania Internetu. Korzystamy z szeregu zamieszczonych w serwisie materiałów multimedialnych (filmy, teledyski, audycje radiowe), które dzięki atrakcyjnej formule zachęcają dzieci do zdobywania wiedzy o bezpieczeństwie w sieci.

Europejski Tydzień Kodowania za nami. W dniach 7-22 października 2017 w całej Europie obchodzono Europejski Tydzień Kodowania. Do tej akcji promującej naukę programowania przyłączyli się również uczniowie naszej szkoły. Podczas lekcji zajęć komputerowych i informatyki pod okiem swoich nauczycieli uczniowie klas 4-7 zgłębiali tajniki kodowania. Kolejny raz braliśmy udział w tej inicjatywie, co jest dowodem na to, że nauka kodowania poprzez zabawę stale gości na naszych lekcjach. Uczniowie wykorzystując komputery, tablety czy smartfony wykonywali stawiane przed nimi zadania i kształtowali pewne nawyki programistyczne, takie jak logiczne i algorytmiczne myślenie.
Nauka plus zabawa – ten zestaw sprawdził się kolejny raz. Czekamy na następne działania z zakresu nauki kodowania.

galeria>>

Wieczór z technologią

W ciepły wtorkowy wieczór 26 września w naszej szkole ruch taki sam jak rano, gdy zaczynają się zajęcia lekcyjne. Fani nowoczesnych technologii zebrali się w szkole na niezwykłym spotkaniu „Wieczór z technologią”. W tym roku nawiązywało ono do tematyki języków obcych, ponieważ to właśnie 26 września obchodzony jest Europejski Dzień Języków. Spotkanie miało na celu uświadomienie uczniom, jak ważna w obecnych czasach jest nauka języków obcych, a jednocześnie  zachęcenie ich do świadomego wykorzystywania nowoczesnych technologii. Za pomocą tabletów, tablicy interaktywnej i komputerów uczestnicy „Wieczoru z technologią” sprawdzali swoje wiadomości i umiejętności z zakresu języka angielskiego oraz języka niemieckiego. Zespoły wykonywały ciekawe zadania językowe o zróżnicowanym stopniu trudności,  które wymagały również wykazania się dobrą sprawnością fizyczną, sprytem, logicznym myśleniem i umiejętnością pracy w zespole. Ruch, nauka i zabawa w jednym! Na koniec uczniowie zostali nagrodzeni upominkami za wysiłek, jaki włożyli w wykonywanie przygotowanych zadań.
Wszyscy uczestnicy spotkania zasługują na wielkie brawa, ponieważ dzielnie rywalizowali ze sobą, starając się jak najlepiej zaprezentować swoje umiejętności językowe. Udowodnili również, że uczniowie naszej szkoły wiedzą, w jaki sposób świadomie korzystać z nowoczesnych technologii.

Spotkanie zorganizował Szkolny Zespół IT w składzie: Dorota Ługowska, Dorota Magnowska, Edyta Fokt, Edyta Małek, Edyta Sadowska, Justyna Snarska, Kinga Tąder i nauczycielka języka niemieckiego Aneta Łabęcka - Pasek

galeria>>


Nasza szkoła to szkoła, w której nowoczesne technologie mocno wspierają proces dydaktyczny. Innowacyjność, zaangażowanie i chęć rozwijania się towarzyszą zarówno naszym uczniom jak i nauczycielom. Miło nam poinformować, iż w nowym roku szkolnym znaleźliśmy się w gronie Microsoft Showcase School. Microsoft Showcase School to globalna społeczność szkół biorących udział w transformacji cyfrowej w celu poprawy wyników w nauce. Szkoły te prowadzą działania, które są inspiracją w kształceniu ustawicznym, stymulując rozwój podstawowych umiejętności życiowych uczniów. Podstawą pracy jest wzmacnianie wykorzystania technologii do wprowadzania zmian i wydajności całej szkoły. Microsoft Showcase School wykorzystują do nauki i uczenia się nowoczesne narzędzia i technologie takie jak Office 365, OneNote, Skype, Minecraft i nie tylko.
Jako Microsoft Showcase School, nasza szkoła zyskuje min:
•    uznanie w skali globalnej jako innowacyjna szkoła z silną wizją dalszego rozwoju,
•    możliwość pracy z innymi szkołami Showcase zarówno lokalnie jak i globalnie,
•    włączenie do globalnej społeczności innowacyjnych szkół.
Jesteśmy dumni z takiego wyróżnienia, zwłaszcza, że mogą pochwalić się nim nieliczne szkoły w Polsce – są to tylko cztery szkoły. Znaleźliśmy się w światowym gronie szkół, zyskując dzięki temu ogromną rangę i wyróżnienie.
Nauczyciele PSP nr 15 działający w Szkolnym Zespole IT są uczestnikami programu Microsoft Innovative  Educator Expert i otrzymali w tym roku szkolnym tytuły MIEE 2017-2018.

Pilotaż kodowania - innowacja "Kodowanie? Nigdy nie było takie proste jak teraz".

W tym roku szkolnym uczniowie klas 5a, 5b, 5c realizują na zajęciach komputerowych tematykę programu innowacyjnego. Nauka kodowania, logicznego myślenia i rozwiązywania problemów za pomocą nowoczesnych technologii goszczą na naszych lekcjach. Naukę kodowania wzbogaca udział w akcjach: Code Week lub Godzina kodowania, Dzieci uczą dzieci czy dzieci uczą nauczycieli...

Rok szkolny 2016/2017

Podsumowanie nauki programowania
Nauka programowania w naszej szkole zawitała już dawno. Zaczynaliśmy jako Mistrzowie Kodowania,  z czasem włączaliśmy się w akcje promujące naukę programowania, aż za sprawą programu innowacyjnego zostaliśmy zakwalifikowani do pilotażu programowania.
Innowacją zostali objęci uczniowie klas czwartych naszej szkoły. Poza zadaniami i treściami, jakich uczą się inni czwartoklasiści nauka programowania, logicznego myślenia, rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera czy tabletów stała się stałym elementem zajęć komputerowych. W ramach nauki programowania uczniowie uczestniczyli w akcjach: Europejski Tydzień Kodowania i Godzina Kodowania. Uczyli się za pośrednictwem code.org oraz gry planszowej Scottie Go!.
Po pierwszym i drugim semestrze uczniowie wypełniali anonimowo elektroniczne ankiety, które stały się i staną wytycznymi do dalszej pracy związanej z realizacją programu innowacyjnego.
Ponieważ dzieci mają już pewne umiejętności w zakresie nauki kodowania i obsługi komputerów czy tabletów postanowiliśmy, że wcielą się w role nauczycieli i  to właśnie oni będą uczyli swoich młodszych kolegów. Uczniowie, którzy uczęszczają na zajęcia dodatkowe koła informatycznego prowadzili w tym roku szkolnym zajęcia z cyklu „Dzieci dzieciom”, podczas których uczyli młodszych kolegów z klasy 2c którzy uczęszczają na koło informatyczne.
Relacje ze wszystkich naszych działań zamieszczane były na naszej szkolnej stronie internetowej. Zdjęcia można obejrzeć w galerii szkolnej.
Zapewniamy, że to nie koniec naszych innowacyjnych działań, kolejne już w nowym roku szkolnym, zaraz po wakacjach!

Programowanie z grą planszową Scottie Go.
Podczas zajęć komputerowych uczniowie klas czwartych realizujący program innowacyjny „Kodowanie? Nigdy nie było takie proste jak teraz.” uczyli się kodowania z grą Scottie Go!. To fantastyczna gra planszowa, która wprowadza już najmłodszych uczniów w tajniki kodowania poprzez zabawę. Ważnym elementem zestawu jest również tablet lub inne urządzenie dysponujące kamerą. W czasie zajęć uczniowie zostali podzieleni na zespoły, założyli swoje profile i zespołowo pomagali sympatycznemu kosmicie, bohaterowi gry, realizować kolejne zadania. Początek był łatwy, jednak z każdym kolejnym poziomem trzeba było skupić się i pomyśleć jak rozwiązać kolejne zadanie. Zabawa była doskonała. Okazało się, że bardzo ważna była również współpraca w grupie. Wszyscy rozwiązywali zadania i skanowali wyniki swojej pracy tabletem. Uczniowie chętnie pomagali sobie, ale prowadzili również rywalizację między grupami.
Można śmiało stwierdzić, że nauka  podstaw programowania poprzez zabawę z grą planszową sprawdziła się w pełni. 

Galeria>>

Uczymy programowania
To, że nasi uczniowie są bardzo aktywni i chętni do dzielenia się swoją wiedzą i umiejętnościami wiemy doskonale. Starsi uczniowie uczęszczający na zajęcia koła informatycznego przygotowali i poprowadzili zajęcia nauki podstaw programowania dla swoich młodszych kolegów z klasy 2c. Tym razem pracowaliśmy na komputerach z wykorzystaniem platformy kodable.com. Każdy uczeń otrzymał specjalny kod, który otwierał drzwi do wirtualnej klasy z zadaniami dotyczącymi programowania. Zadania nie okazały się takie trudne dla młodszych uczniów. Pod kierunkiem starszych kolegów sprawnie przechodzili kolejne poziomy i obserwowali jak zmienia się postać wykonująca zadania. A zadania polegały do doprowadzeniu postaci do celu. Kształtowaliśmy przez to umiejętności logicznego i algorytmicznego myślenia. Mamy nadzieję, że udało się zarazić młodszych kolegów pasją programowania. Nad swoimi uczniami czuwały panie: Edyta Sadowska i Dorota Ługowska. Kolejne zajęcia już wkrótce.

Galeria>>

Uczymy podstaw programowania
Nasza szkoła bardzo aktywnie włączyła się w działania mające na celu propagowanie nauki programowania. Od trzech lat uczestniczymy w Ogólnopolskim programie “Mistrzowie Kodowania”. Podczas zajęć już najmłodsi uczniowie poznają podstawy programowania podczas zajęć dodatkowych odbywających się np. w szkolnej bibliotece.
Szkoła uczestniczy także w pilotażu programowania. Nauczyciel zajęć komputerowych Dorota Ługowska realizuje w klasach czwartych program innowacyjny “Kodowanie? Nigdy nie było takie proste jak teraz.”. Program realizowany jest w ramach zajęć komputerowych i obejmie również w następnych latach klasy programowo wyższe.
Cyklicznie odbywają się zajęcia pt. „Dzieci dzieciom”. Kolejna taka lekcja odbyła się podczas zajęć dodatkowych 16 stycznia 2017 r.  Uczniowie klas starszych uczęszczający na zajęcia koła informatycznego kolejny raz wcielili się w role nauczycieli i uczyli swoich młodszych kolegów z klasy 2c. Podczas zajęć wykorzystano tablety, które są doskonałym narzędziem pracy dla naszych uczniów. W czasie zajęć uczyliśmy podstaw programowania. Korzystając z code.org, rozpoczęliśmy kurs dla początkujących. Z każdym kolejnym ćwiczeniem uczniowie rozwijali umiejętności kreatywnego i logicznego myślenia. Zajęcia takie cieszą się dużym zainteresowaniem i z pewnością odbędą się kolejne. Opiekę nad uczniami sprawowały panie: Dorota Ługowska i Edyta Sadowska. 

galeria>> 

Hour of code

 

Nauka programowania zagościła na stałe w naszej szkole. Dlatego bardzo chętnie włączamy się w akcje mające na celu propagowanie naukę kodowania. Po Europejskim Tygodniu Kodowania przyszedł czas na Godzinę Kodowania. Hour of code to ogólnoświatowa akcja, która miała miejsce w tym roku w dniach 5-12 grudnia. W naszej szkole uczniowie klas starszych podczas zajęć komputerowych zgłębiali tajniki kodowania ze stroną code.org. Za pomocą Fllapy Code uczyli się tworzyć proste gry. Efektem tego kursu było stworzenie i udostępnienie własnej gry np. na telefon lub komputer. Czekamy na kolejne takie akcje.

 galeria>>

Uczniowie uczą uczniów

Uczniowie uczęszczający na zajęcia koła informatycznego dla klas starszych przygotowali i poprowadzili zajęcia dla swoich młodszych kolegów z klasy 2c, którzy uczęszczają na koło informatyczne w swojej klasie. Podczas zajęć urządzeniem dominującym był tablet. Każdy uczeń otrzymał do pracy takie urządzenie oraz pomocnika w osobie starszego kolegi. Zaczęliśmy od podstawowych funkcji obsługi tabletu: uruchamianie, poruszanie się, wyszukiwanie. Następnie tablety zamieniły się w aparaty i kamery. Dzieci robiły zdjęcia, nagrywały filmiki, a następnie przeglądały stworzoną przez siebie galerię. Kolejnym zadaniem  było przeglądanie zasobów Internetu na tablecie. Na naszej szkolnej stronie internetowej szukaliśmy zdjęć, na których są uczestnicy zajęć. Przeglądarka internetowa już nie była taka straszna jak na początku. Ciekawym elementem było wyszukiwanie gier dla dzieci, które mogą pomagać w nauce. Zajęcia bardzo podobały się uczniom. Młodsi skorzystali z doświadczenia starszych kolegów, a starsi sprawdzili się w roli nauczycieli. Opiekę nad uczniami sprawowały panie: Dorota Ługowska i Edyta Sadowska. Kolejne zajęcia już wkrótce.

galeria>>